.comment-link {margin-left:.6em;}

Lana's Blog

Friday, October 14, 2005

Kubuntu

След като с Федора не се споразумяхме като хората и видеото ми мяза на задни части, реших да пробвам нещо ново.
В резултат на изложението миналата седмица се сдобих с няколко нови нещица. (Аз не успях да отида, но за сметка на това моя приятелка се справи със задачата да се измъкне от работа и се замъкна до Лондон.)
Ubuntu не пожела да проработи с приемлива за изискванията ми скорост, при което вчера се реших на втори за деня експеримент и инсталирах Kubuntu.
Останах очарована - не защото има достатъчно пакети, а поради може би най-безпроблемната и бърза инсталация която съм правила от доста време насам. Невероятно!!!
Нищо не ме кара да беснея, спокойствие и мир за душата ми. Не наругах дори един-единствен път.
Вярно, че инсталацията протича в текстови режим, ама на кой му пука. Отне ми 20-25 минути всичко на всичко, като през по-голямата част от времето просто си пиех бирата и гледах Little Britain. От време на време поглеждах екрана да видя кое на къде върви и това е.
GRUB-a се инсталира ок и сам си направи всичко, без да мизерства.
Ех, хубаво беше.
Почнах да се замислям сериозно да сложа Debian. Без това DVD-то го имам от няколко месеца вече, ама все нещо не ми се захваща. А и си струва да го погледна поне.
Ама това е друга тема...

2 Comments:

At Wednesday, March 01, 2006 9:51:00 pm, Anonymous Anonymous said...

hm i kak se darji kubuntu-to.az sym s ubuntu i se rovi4kah iz google za info za kubuntu i popadnah na tvoq blog...ta kakto i da e interesuva me dali se crashva bezpri4inno kakto pro4etoh v nqkolko foruma ili nekadyrno sa go instalirali..

 
At Thursday, March 02, 2006 9:16:00 am, Blogger Lana said...

ами, честно да ти кажа, добро е само на пръв поглед. Инсталацията е лесна, но ако се справиш с нея, по-добре си сложи Дебиан.
Има проблеми с редакторите - при мен поне така се получи.
Паролата за root и твоят user account е една и съща, което аз силно не одобрявам.
Не вижда другите части на хард диска. Като се опиташ да редактираш fstab те очаква голяма изненада - не можеш да го отвориш от конзолата, kate и gedit крашват мигновено и цялата система стига до пълен стоп.
А пък ако решиш да направиш update колко много неприятни изненади те чакат ако знаеш...
В началото ми хареса, ама после яко ме изнерви и реших да му тегля една.
Сега съм cъс SuSE и ми е много по-добре. Вярно, че е много бавно като инсталация, но е много стабилно и не ми прави мизерии.
Засега е това, ако искаш нещо конкретно да питаш, давай, ще ти отговоря.

 

Post a Comment

<< Home