.comment-link {margin-left:.6em;}

Lana's Blog

Wednesday, January 11, 2006

Dell и защо да не си купуваме компютърни конфигурации от тях

Хубаво е да си купиш нова играчка с добри параметри. И е добре, докато си доволен от тях.
Вярно е, че Dell продават добри машини.
Но стигне ли се до това да искаме нещо повече - да сменим нещичко, или нещичко да добавим - тогава вече сериозно сме го загазили.
Тия машини са направени така, че веднъж сглобени, повече е невъзможно да отвориш "кутията" (ако така се казва на български, на английски е case). Ако искаш нещо да правиш, трябва или да я счупиш тотално, или да им я дадеш на тях да направат каквото искаш.
Първото води след себе си много нерви и проблеми, а второто - до значителна сума, напускаща банковата ти сметка.
При нас (мен и по-добрата ми половинка) се започна така:
1. Решихме, че ни трябва по-голям или втори хард диск;
2. Потрябва ни втора мрежова карта;
3. Искаме още 1 CD-Rom Drive;
4. Имам желание да си сменя видеокартата, щото мразя, ама мразя да си тровя живота с NVidia, за да ми тръгне Линукса;
5. Евентуални бъдещи желания за промени и добавки.
Решихме, че не щем да им плащаме за нещо, което и сама мога да направя, а дори и да им платим, не искаме да се връща в занитена кутия.
Оттук натам мисля, че е ясно какво се случва: купувам нова кутия, с ново захранване. Кутията е Dark Warrior - хубава, здрава, стилна кутия. Захранването е 500W. Дотук всичко е добре и ок.
Започва фаза 2 - унищожението на Делл кутията. Ако искате вярвайте, но отне около 2 часа да я отворим - толкова нитове на една кутия сигурно повече никога няма да видя!!!
Както и да е, отворихме я с неистови мъки. Оттук натам стана ясно, че доста нерви ще има.
Dell са идиоти, както вече ми стана ясно. Не ползват CPU Fan, а обикновен 12 сантиметров ??? fan, който работи на високи обороти, заедно с едно приспособление, което да помага за по-бързото извеждане на топлия въздух. Преместих аз целия хардуер и почнах да си бутам главата как да наместя тия две неща в новата кутия - мястото е разпределено по различен начин в двете кутии и от това ме боля глава. Успях да се справя след около 30 минути Танталови мъки.
Дотук добре, а сега - по-големия проблем. Окабеляването на предния панел е абсолютно различно, конекторите - също. Окабеляването ще го оправя, но откъде да си намеря конектори?
Ей с това си бутам главата от няколко дни насам. Накрая май ще режа кабели и ще ползвам конектора от Делл-ската кутия.
Стигнах и до там, пуснах аз машината - хубаво работи. ООопс, спря CPU Fan-a, или по-точно това, дето трябва да е такъв. Супер, нали?
Сега съм се заканила, че като ида на следвашия компютърен панаир другата седмица, ще оправя тая простотия. Поръчах аз едни конектори от една фирма, в петък трябва да си ги взема, така че и това ще направя като хората. Само аудио-то на предния панел няма да работи, просто защото такива конектори никъде няма... освен ако не дадеш на Делл да си играят с РС-то ти.
Ама мерси, това изобщо не възнамерявам да го правя.
И повече от Делл няма да купуваме. Или по-точно Джим няма да купува. Мисля, че си научи урока.

4 Comments:

At Tuesday, February 07, 2006 4:31:00 pm, Anonymous Anonymous said...

Ама много ми е интересно тези елементарни за отваряне и сервизиране кутии къде им намерихте нитовете? Аз у дома съм с Dell Dimension 8300 и се отваря по-лесно от автоматичния гюрук на Ауди ТТ... Ще ме прощаваш, ама не вярвам... :)

П.П. Асемблирам компютри - до сега не съм видял марков компютър да е занитено нещо по него.

 
At Wednesday, February 08, 2006 12:19:00 am, Blogger Lana said...

Крусадер - ако искаш вярвай, ако искаш недей - не те знам къде живееш, не ме интересува и с какво се занимаваш - аз ти казвам от опит. И ти говоря за Dell Dimension 4800, но за business computer. И ако искаш вярвай, но дъното беше хванато за кутията и с 2 нита (освен останалото).
Отваряй си го твоя Dell - просто си късметлия...
А за конекторите и другите неща защо нищо не каза, като асемблираш компютри? И защо не каза, че тоя тип конектори за доста проклети, правят се от Интел, доколкото ми е известно, и май специално и само за Делл. Не знам колко голям специалист си, но това нещо на колкото човека го показах (някои от тях доста напред с материала, при положение, че с това си вадят хляба и си имат добре печелещ бизнес тук) се хванаха за главите и ругаха.
Аман от специалисти, дето само знаят да критикуват, вместо да помагат!

 
At Monday, December 18, 2006 10:19:00 am, Anonymous Anonymous said...

Сори, ама много ме дразни да се пишат такива глупости за е DELL.

1)"Dell Dimension 4800" такова нещо просто не съществува, провери в Google и на сайта на DELL,ако искаш.

2)Intel конектори не прави. Правят ги Foxconn (за DELL и HP).

3)Ако Dell са имали някога проблеми то това е историятя с батериите, но това е друга тема.

Ако наистина искаш помощ давай по конкретно. Да знаеш че марковата машина си е маркова, т.е. няма проблеми с охлаждането. Просто си нямаш на идея каква глупост вършиш, това е все едно да извадиш двигател от Mercedes и да го сложиш на Trabant.

Аз лично предпочитам HP-Compaq. Супер машини са, просто. На един приятел в "направи си сам" машинката му вече гори втори процесор. Така че и той мина на маркова техника - Fujitsu-SIEMENS.

И ако искаш някой да повярва на подобни глупости вече казах:

"Давай по конкретно, числа и картинки, стига прязни приказки."

 
At Monday, December 18, 2006 9:23:00 pm, Blogger Lana said...

Ха-ха, някои хора са ми просто много смешни!
Иване, къде живееш, мойто момче, ако не е тайна?
И ти на какъв език търсиш инфо за Делл?
И за коя държава, ако не е тайна?
И за търсене си има трикове и правила, ама трябва и малко мозък.
И аз не говоря за тъпите конфигурации за малоумни потребители на Уин-бози, дето си мечтаят за еди-какъв-си комп с марка някаква-си, за да могат да се фукат с името й.
За твоя информация, такъв модел има, но вече не се продава и, освен това, е бизнес компютър.
И, освен това, ми е писнало от малоумници, които ми задръстват блога с малоумни приказки за това колко са велики, всезнаещи и бсемогъщи.
Делл са всеизвестни в Обединеното Кралство с това, че машините им имат доста проблеми, един от които с охлаждането.
Интел правеха конектори за Делл допреди година и половина - информацията е от Делл. Тук можеш да им зжъннеш по телефона и да си побъбриш с някой от техните служители, които са супер, но само докато ти вземат парите.
А в България имам един компютър, който е направи си сам, и работи вече шеста година. Ама за да си направиш такъв, пак трябва достатъчно мозък.
Айде стига толкова и в бъдеще се въздържай да пишеш глупости тука, щото ще ти бан-на IP-то.

 

Post a Comment

<< Home