.comment-link {margin-left:.6em;}

Lana's Blog

Monday, December 19, 2005

British Gas = Bastards Gas

Ето как стоят нещата по въпроса в добре организираната и лишена от бюрокращина Беликобритания.
Имаш къща => имаш парно отопление. Не като в България, а такова с бойлер (котел) и помпа, и всичко, в къщата, в която живееш. Компании има много, но се предполага, че British Gas най-добрата. Пояснявам: освен че доставят газ, и се грижат за тотплителната система, те се занимават с кухненското ти оборудване, водопроводната и канализационната система на къщата, електрификацията на къщата и прочие.
След като сключиш договор с тях, имаш 2 избора - или си плащаш застраховка, и като се случи нещо, разходите по поправка/подмяна на оборудване, се покриват от нея, или не го правиш и като стане авария, си бъркаш в джоба и плащаш на момента. Вторият вариант не е особено за предпочитане, щото може много, ама много солено да ти излезе.
Първият вариант е евтин, но ти коства доста нервни клетки всеки път като се повреди нещо.
Причината да посветя времето си на оплюване на въпросната компания са последните 2 седмици, в които непрекъснато се разправям с тях, и вече почвам да губя и търпение, и обноски, и много, ама много ми се ще да употребя всички просташки, нецензурни и грозни думи, които знам на английски по техен адрес.
Та как започна всичко: преди 2 седмици водопроводът вкъщи протече.
Обадихме се на British Gas. Няма проблем, казаха те, и изпратиха водопроводчик.
Хубаво де, обаче се оказа, че системата вкъщи е някаква по-различна, и за нея работа по нея се изисква някаква специална квалификация, за която се учи около година. Нашият човек такава нямаше и каза, че не може да направи нищо по въпроса. Събра си инструментите, запали колата и изчезна в небитието.
Около 5 часа по-късно дойде колегата, нищо не направи, даже не видя точно откъде тече, заяви, че точно тази повреда не се покрива от застраховката и компанията няма да я отстрани, вдигна си чукалата и изчезна.
А сега накъде, хванах се аз за главата.
Къщата освен това има и друга застраховка, та се обадихме в Barclay's и те изпратиха водопроводчик след 1 час. Човекът погледна за какво става въпрос, провери тръбите и т.н. и каза, че освен тръбите се е повредил и клапана за налягането (някакъв си там, такъв в България точно не си спомням да съм виждала). Обясни, че такъв клапан не може да намери преди 9 часа следвашата сутрин и ще дойде пак в 9,30-10 да поправи всичко.
Та дойде той, оправи всичко и си замина по живо по здраво след 4 часа работа.
В петък през ношта умря парното. В събота сутринта се събудихме озъбени от студ, аз си вдигнах задника от леглото, и се обадих на British Gas. Обещаха, че ще изпратят някой в неделя да оправи парното.
Да, ама не. Обаждам им се аз вчера, и ми казват, че задника, с който говорих, не ме е сложил в системата за неделя, и най-рано могат да изпратят инжинер в понеделник следобяд, между 12 и 6 часа.
Днес в 3 часа им се обадих да им напомня за себе си. Казаха ми, да, в системата сте за днес, някой ще дойде до 6 часа. В момента е 5 часа, и колкото и да се надявам, не мисля, че някой ще дойде днес въобще. А може би не и утре. И така до безкрай...
А аз стоя в студа и зъзна. Двете печки за разпределени между спалнята и кабинета. В кухнята влизам само за да готвя, че при това положение се стопля.
Топла вода имам, защото имаме резервен електрически бойлер.
А аз седя и чакам, и почвам да си губя нервите.
И знам, че следващия път като им се обадя, няма да съм учтива въобще. Явно докато не се развикам, те няма да си свършат работата.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home